659 göst.
Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (45 puan)
kapalı
Hamileyseniz zaten oruc tutmakdan azadsiniz. Ilk 3 ay cok onemli. tutmasaniz gunah deyil.
Gebelik haftası 10 hafta
Kapatılma nedeni: Gebelik dışı , tartışmaya açık bir konu.

11 Cevap

+4 oy
(1,717 puan)
Canim bu tercih meselesi kimseyi yadirgamak doğru değil oruç tutuyor diye bebeğini düşünmüyor mu oluyor ! 
(2,091 puan)
Sagol cabim seninde evladina sihat versin yuce rabbim
(21 puan)
Tabiki bebeğini dusunmuyo diye birşey olamaz bende ona katılmıyorum ama böyle ihtimallerde var
(45 puan)
Zaten kimse dusunmuyor demediki) nedeni merak edildi
(1,717 puan)
Canim sana suan bişey demek istemiyorum ama. Ülkemizde yazdığını okuyup , okuduğunu anlamayan bir sürü insan var sanırım böylesin. İnsanların oruç tutabilirmiyim sorusuna cevaben sende bu sekilde soru sormussun. Yani yadirgamissin. Bende sana cevab verdim anlatabilmisimdir umarım. Neden?diye baslamissin bilgi amaçlı değil :)
(76 puan)
Yalniz tmm gunah degil ama onlari sonra tek basina odemek zor gelebilir herkesle beraber tutmak ramaZan ruuhunu yasamak istemek cok dogal anck tabiki sonradan ödemek sartiyla tutmayabiliriz
+2 oy
(454 puan)
Oncelikle kimseyi yargilama sahsen ben ramazanda 37 haftalik oluyorum ilk gub denicem tutmayi tutabilirsemde de devam edicem sahurda ve iftarda yeteri kadar su ve vitamini aldigin surece hic bi sıkıntısı olacagini sanmiyorum instagramda takip ettigim bi doktor da bu sekilde aciklma yapmis her hangi bi hastaligi ve dayanamayacak sekildeyse tabiki tutmyabilir 

Zaten oglen kalkiyosun aksama kadar da bi is yapma cok fazla zorlayacaginu da dusunmuyorum rabbim onunda kolyligini verir elbette
(45 puan)
Dogumdan 4 hafta once ve 4 hafta sonra cok onemli .bazi fiziksel hastaliklar varki bu denemde oluyor. Ben nedenini sordum sadece.her kes soruyor. Yargilamak gibi algiliyanlar yalnis alnamislar.
(45 puan)
Yani oruc tata bilib bilmemeyi soruyorlar
(1,509 puan)
Evet tutanları yargılamak kimseye düsmez iki hamileligimdede tuttum 7 ayliktim ikisindede cok sukur hicbir sıkinti cekmedim xediginiz gibi zaten öglen kalkiyoruz calisan bi kadin olmayincada zorlugu olmuyo bundada 33 haftalik olacagim yine tutcam inşallah  tutuyoruz diye bebegimizi düsünmedigimizle suclanamayiz kimse boyle suclama hakkina sahip degildir
(454 puan)
Evet tutuyoruz diye dusunmedigimiz anlamina gelmiyor cok sukur bebegimin herseyi suanda gayet iyi oruc tutmayi denicem tutabildigim surecede tutucam rabbim kolayligini hamile olmayanada veriyor ki dayaniyor aksama kadar o yuzden sıkıntı yapmiyorum tutucam inşallah
(1,509 puan)
Aynrn bende deneyecegim sıkıntı yasamadigim sürece  tutcam inş
(45 puan)
Kolay gelsin.Allah kabul etsin
(1,509 puan)
Saol canim cumlemizinkini inşallah
(454 puan)
Amin canim inşallah..
+2 oy
(776 puan)
Hamileliklerimde aylarca kusup hiçbir şey yiyemeyen, su içemeyen annelerdenim...Ve benim gibi nice kadınlar var aynı durumu yaşayan..Doktorlar da bu duruma çok normal diyor ve bebeklerimiz büyümeye devam ediyor biz kilo kaybı yaşamamıza rağmen...

Sağlık durumu el veripte tutmak isteyen maneviyatı yaşamak isteyenler olabilir..Günlük her insanın alması gereken belli kalori miktarı vardır..Bu miktarı akşam_sahur vakitleri arasında olabiliyorsa kendini iyi hissediyorsa tutabilir...Oruç tutmak isteyen annelere vicdan azabı çektirecek yorumlar yapılmamalı..Onlarda da annelik koruma iç güdüsü olduğu unutulmamalı..
(1,550 puan)
Cok haklisin arkadasim
(1,717 puan)
Yaa ne güzel anlatmışsın :) ağzına sağlık
(1,509 puan)
Tamda dedigin gibi canım dayanamayacak olsak zaten tutmayiz herkesin kendi kararı bebegimizin sagligini düsünmeyecek kadar vicdansiz degiliz
(86 puan)
Ağzınıza sağlık :)
+1 oy
(353 puan)
Aynen tercih meselesi yalniz su noktada size katiliyorum sanirim 16 saat aclik ve buda hamile bir insana nasil yansir bilmiyorum KURBAN OLDUGUM ALLAH sagligini tehlikeye aticak durumda azad ediyor kulunu
(45 puan)
Ac oldugunda ilk kendimiz cok zorlaniyoruz.
(353 puan)
Evet birde dedigim gibi aclik suresi cok fazla
+1 oy
(559 puan)
Oruç tutmak sıhhat getirir derler dertlere deva olur bilimsel olarakta kanitlanmis bisey ilk bi kac gun denersin tutamazsan yine tutmazsin ama deneyin sonra tutmayin. 
0 oy
(4,377 puan)
Aclik saatleri uzun haliyle bunyeleri zayiflayacak bayginlik bile gecirebilirler. Bende hamileyken tutmuycam. Allah biliyor.
0 oy
(242 puan)
Ben tutuyorum diye telefonda konuşup tlfni kapatınca homili yiyeni de gordum herkesin günahı sevabı kendine
0 oy
(246 puan)
Katılıyorum  size. Ben 2 saat su icmeyeyim vicdan azabi çekiyorum. Ortalama 3 litre su icmek gerekiyor hele ki 6.aydan sonra falan. Susuz kalmak kasilmalari arttırıyor. Anne susuz kalirsa bebek de susuz kalıyor .
(45 puan)
Ben 9 aylik kizima sut veriyorum.10 haftalikda hamileyim.bir karnimdakina vitamin baska seyler daha az gidiyor diye vixdan cekiyorum.birde kizimi sutten kesmekde cok zorlaniyorum.onu sutsuz koydugum icin kotu oluyorum.
0 oy
(1,550 puan)
Tutabilen tutar bundan niye rahatsizlik duyuyorsunuz ilk 3 ay annenin yediklerinden beslenmez bebek depodan beslenir
–1 oy
(513 puan)
Bende anlam veremiyorum açıkçası günah çocuklarımıza sonradan kaza yaparız en fazla kac defa sorulmus ayni soru 
–2 oy
(896 puan)
Bnde anlamıyorum ne bu azim yani sonrs tutsalar nolacak Müslümanlıktan mi cikacaklar

İlgili sorular

8 cevap 280 göst.
1 cevap 203 göst.
...