0 oy
538 göst.
Doğum kategorisinde (152 puan)
Kızlar ben sezaryenle doğum yapıyorum 3. Gebeligim baglatmayı düşünüyordum ama günah olduğunu söylediler sizin bu konudaki fikrinizi merak ettim 

10 Cevap

+4 oy
(1,544 puan)
Olanı aldırmak günah ama olmasın diye korunmak günah değil bana göre. Herkes bakabileceği kadar çocuk yapmalı. 
-Reklam-
+3 oy
(942 puan)
Bence günah değil niye günah olsun bakamayacağım çocuğa maddi-manevi destek verilmeyecekse istenmeyecekse daha günah bence yada böyle hamile kalıp aldırmayı düşünmek yada düşürmeye kalkmak daha günah bence böyle günaha girene kadar bağlatmak daha mantıklı bizim bunu bu kadar ince ayrıntıya kadar düşündümüz günah sayacamiz bir çok hatalarımız var o yüzden ben bunun günahı olacağını sanmıyorum
(271 puan)
Katılıyorum.
(942 puan)
Teşekkür ederim
+2 oy
(150 puan)
Canım günah bunun senesi bencesi yok 1. Allah sana bi nimet vermiş ve sana verdiği ger çocuk kendi rizki ile gelir

2.bağlatma yerine spiral deneyebilirsin kendin kısır değilsin maşallah ama kendi elinle de kendini kısırlaştırma 
+1 oy
(271 puan)
Değil hiç öle birsey duymadım. Olanı aldırmak günah. 
+1 oy
(234 puan)
Bende baglatcaktim ama günah olduğunu okuyunca vazgeçtim
+1 oy
(683 puan)
2 normalim var bende sezeryan olacam 3. Ye canim bende baglatacaktim sen böyle deyince bilemedim simdi
+1 oy
(30 puan)
2 ablamda 3. Doğumlarından sonra baglattilar,  belli bir süreye kadar tekrar açtırmak istersen açılıyormuş bebek istersen yani ama belli süre sonra dokular birbirine kaynaştığı için öyle kalıyormuş. Buda bir tür korunma yöntemi diğerlerini yapınca sevap kazanmicaksin sonuçta onların günahı nekadarsa buda okadardir. Ne karar verirsen ver sonuçta senin hayatın,  yasam şartlarını en iyi kendin bilirsin. Ne karar verirsen ver bence doğrudur , maşallah 3 tane Rabbim nasip etmiş onların hayırlı günlerini gör inşallah 
0 oy
(234 puan)

Kordonları bağlatmaya, tıbbî deyimiyle "tüplerin bağlanması" meselesine gelince;

Gerek erkeğin ve gerekse kadının tüplerinin bağlanması yolu ile bir daha çocuk yapma kabiliyetinden mahrum kalmaları hem dinen, hem tıbben sakıncalı bir metottur. Birçok yan tesiri vardır. Geçici kısırlaştırma ise kısmen benimsenebilir. Bazen anne adayının sağlığını ciddi şekilde tehlikeye sokan hâllerde kısırlaştırma yapılabilmektedir.

Meselâ, üçüncü sezaryen ameliyatlarından sonra bir yenisi anne için riskler taşıyorsa, batın yavrunun çıkarılması için hazır açılmışken tüpler bağlanarak kısırlaştırma yapılabilmektedir. (İnsan ve Cinsi Hayat, s. 100)

Görüldüğü üzere, bu uygulama hem geçici, hem de herkes için her zaman değildir. Yani ancak zaruret halinde başvurulabilecek bir çaredir. Bu çeşit meselelerde tıp müsaade etmiyorsa, din de müsaade etmez. Çünkü dinin esaslarından birisi de neslin ve canın muhafazasıdır.

Sonuç olarak, böyle bir zaruretle karşılaşınca tek doktorun kararından ziyade, tıbbî bir kurulun kararına itimat edilmelidir.

0 oy
(104 puan)
Canim bende baglatmatı düşünüyordum diyaneti aradım ve sordum kesinlikle dinen caiz olmadığını sadece anne hayatı riskteyse doktorlar birdaha doğurursan hayatı riskin var derlerse o zaman serbest ama onun dışında bir kadının kendisini kısırlaştırmanın caiz olmadığını söylediler bana.onun yerine diğer yöntemleri kullanabilirsin 
0 oy
(802 puan)
Bende bağlatıcam sonuçta korunma yöntemi günahlık bi durum yok bence 

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 139 göst.
8 Ağustos Doğum kategorisinde zehra179 (52 puan) sordu
0 oy
4 cevap 256 göst.
22 Mart 2022 Doğum kategorisinde Zeynep Diren (61 puan) sordu
0 oy
8 cevap 388 göst.
0 oy
10 cevap 1,259 göst.
18 Haziran 2018 Doğum kategorisinde 3a (9 puan) sordu

675,174 soru

3,523,505 cevap

4,387,076 yorum

190,008 üye

...