0 oy
1,987 göst.
6 Ekim 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (165 puan) sordu
7 Ekim 2018 yeniden gösterildi

Kızlar imam nikahı olmayanlar var mı aranızda yıllardır eşimi ikna edemiyorum.Resmi nikah yeterli diyor.Benim nikahımı kıyacak bir hoca yok diyor.İnternetten araştırdım bazı yerlerde resmi nikah yeterli diyor eskiden resmi nikah olmadıgı için hoca nikahı kıyılırmış ama benim içim yine de rahat degil

Gebelik haftası 30+5

30 Cevap

+1 oy
6 Ekim 2018 (558 puan) cevapladı


Bakara Suresi, 221. ayet: Müşrik kadınları, iman edinceye kadar nikahlamayın; iman eden bir cariye, -hoşunuza gitse de- müşrik bir kadından daha hayırlıdır. Müşrik erkekleri de iman edinceye kadar nikahlamayın; iman eden bir köle, -hoşunuza gitse de- müşrik bir erkekten daha hayırlıdır. Onlar, ateşe çağırırlar, Allah ise Kendi izniyle cennete ve mağfirete çağırır. O, insanlara ayetlerini açıklar. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler. (Dini nikah ile ilgili arastirirsaniz burda dini nikahin ehemmiyetini bilmeyenler kurani kerimde basta bakara suresi ve nisa suresin nikahla ilgili bir suru ayet gecmektedir . Ben cok sukur uc sene mahmud efendi cemaatinde yatili kaldim bir cok dini konuyla ilgili de ilmim var . Ve kuranda nikah kelimesi geciyorsa bu apacik dini nikahin bahsidir. Cunki o zaman kuran-ı kerimin indirildigi zaman sadece dini nikah vardi . 

-Reklam-
0 oy
6 Ekim 2018 misafir cevapladı

Canım imam nikahı şart bence aksi takdirde zina işlemiş oluyosun

Tabi karar sizin

6 Ekim 2018 (306 puan) yorumladı
Tülay54 kaynakta gösterseniz daha hoş olur açıkçası "dini nikah farzdır" diye bir ibare ben hiç bi kitapta görmedim duymadim.
6 Ekim 2018 (1,322 puan) yorumladı
Ya kizlar bnce soran kisinkn aklini bulandirmayalim biz hoca degiliz icimzde hocalik yapan varsa yada esi imam olan varsa hanfendiyi ve bizi aydinlatain kimse gunaha girmesin bnce her kafadan bi ses cikiyor sonucta biz alimlerden degilz kulaktan duyma seylerle konusmayalim
6 Ekim 2018 (1,176 puan) yorumladı
Ben kendimce yanlış yorum yapmamak için okuduğum yorumu buraya yazdım.. sizin yazdıklarınızı doğru bulmakla beraber imam nikahı olmamasını şahsım adına yanlış buluyorum ... ayrıca daha detaylı araştırma yapacağım yanlış bilgi sahibi olmamak için
6 Ekim 2018 (306 puan) yorumladı
Tabiki yapın ama dediğim gibi dini bi konuda farzdır günahtır sevaptır gibi şeyleri bilmeden söylemek doğru değildir. Hatta şirke gider, sonuçta Allah'ın farz kılmadığı bir şey için biz farz dersek Allah'a ortak koşmuş oluruz.
6 Ekim 2018 (1,176 puan) yorumladı
Hâşâ en büyük korkumdur şirk asla bilerek yapmak istemem dediğim gibi okuduğumu yazdım daha doğru cümlelerle anlattığınız için ayrıca teşekkür ederim
0 oy
6 Ekim 2018 (686 puan) cevapladı
2 Kasım 2018 yeniden gösterildi

Gecen hocayada sordular bu soruyu.oda resmi nikah kiyildimi imam nikahina gerek kalmiyor demisti.ama tabi imam nikahi sart die dusunenlerdenim bnde.

6 Ekim 2018 misafir yorumladı
Hangi hoca söyledi bunu?
6 Ekim 2018 (686 puan) yorumladı
Mustafa karatas
6 Ekim 2018 (794 puan) yorumladı
Mustafa karataş ehli sünnet değil fetvalari alınmıyor. Dinlemeyin onu kardeşim.
6 Ekim 2018 (714 puan) yorumladı
İmam nikahi başka resmi nıkah başka bunu nasil ayirt edemiyorlar anlamiyorum resmi nıkah bu dünya için İmam nıkahida ahret için
0 oy
6 Ekim 2018 (780 puan) cevapladı

Cnm resmi nikah önce gelir dini nikah şart değil ama olmasida faydalı Allah katında önemi büyük ben olmasindan yanayım güvendiğin bikac hocaya danis daha net yonlendirir seni 

6 Ekim 2018 (1,882 puan) yorumladı
Cnm benim önde gelen iman nikâhıdır resmi nikah sonra gelir beraber olduğun adam sana helal olsami iyi haram olsami kime sorarsan sor iman ilk önce gelir ilk önce iman
6 Ekim 2018 (780 puan) yorumladı
Elbette ama resmi nikah varsa imam nikahina gerek yok diyen hocalarda var arastirirsaniz ben karşı değilim aksine benm de resmi nikah dan bir hafta önce imam nikahm kiyildi
6 Ekim 2018 (1,882 puan) yorumladı
Öyle hocalara inanmayin onlar ben hocayim diye geciniyorlar bizler cocuk yetistirecez kuran ı kerimde de yazar bunlar inanmayin öyle şeylere yaa
0 oy
6 Ekim 2018 (306 puan) cevapladı

 Nikahin amaci birlikteliginizi insanlara ilan etmek duyurmak. Resmi nikahla evlendiginizi duyurmus oluyosunuz. Ama tabi dini nikahta yapsaniz daha iyi olur mihir falanda nikahin sartlarindan dinen cunku.

0 oy
6 Ekim 2018 (1,032 puan) cevapladı

Ne demek resmi nikah yeterli bu dünya için resmi allah için imam nikahı şart ve ayrıca büyükleriniz yokmu nasıl bu durumu kabul ettiler biz nişan yaptığımız zaman direk imam nikahı kiyilsin dendi aksi zina oluyor muş 

6 Ekim 2018 (1,190 puan) yorumladı
Aynen sana katılıyorum canım
6 Ekim 2018 (1,882 puan) yorumladı
Saçmalamayın lütfen ya çocuklarınıza böylemi örnek olacaksınız neden insan evlenir imam nikahı kıyar helal olmak için kuranda da bu yazar tüm hocalarda bunu bilir imam nikahını gereksiz diyende kusura bakmayın töv be töv be iman sızdır
6 Ekim 2018 (559 puan) yorumladı
Çok çok çok katılıyorummm sana
0 oy
6 Ekim 2018 (1,882 puan) cevapladı

Canım boşuna mı demişler iman nikâhı sen ve eşin bir birbirinize haramsınız şimdi eşini al bir camiye git nikahını kılar hoca helâli ol eşinin eşimde senin helalin olsun çok günah senin çocuğun sana haram olan birinden oluyor biran önce eşini aklına gir git nikahını kıy iman nikâhı sart

6 Ekim 2018 (559 puan) yorumladı
Aynen öyle katılıyorum
0 oy
6 Ekim 2018 (209 puan) cevapladı

Kızlar saçmalamayın ne demek resmi varsa imam nikahına gerek yok. Hangi hoca diyo bunu? Daha neler duycaz bi yaşıma daha girdim. İmam nikahı ayrı resmi nikah ayrı. İmam nikahı dinde şart. Zina işlemiş oluyosunuz. Eşin niye öyle bişey diyo memlekette hoca mi kalmamış 

6 Ekim 2018 (686 puan) yorumladı
Sacmalayan biz deiliz.dikkatini cekerim.iyi oku yazdiklarimi.bayan sordu bnde duydugumu soyledim.bn kendim uydurmadim heralde bunu.
6 Ekim 2018 (407 puan) yorumladı
Mustafa Karataş zaten sosyete hocası olmuş ılımlı yaklaşıyor herşeye ona asla inanmıyorum ben kimsede kaile almasın onu
6 Ekim 2018 (1,882 puan) yorumladı
Bencede hocayim diye geciniyor inanmayin imanınızdan da olmayin
6 Ekim 2018 (209 puan) yorumladı
Ben yazdıklarınızı iyi okudum bence sizde her konuşana hoca gözüyle bakmayın. Böyle bişeyi sizin uydurma şansınız zaten yok öyle söyleyen kişilere de ben hoca gözüyle bakmam açıkcası. Önceden resmi nikah yoktu sadece dini nikah kıyılırdı. Dini nikah Allah katında eş olmaktır, resmi nikahta yasal olarak evlendiğini insanlara duyurmak için beyan edilir. İkisi aynı kefeye kesinlikle konulmamalı.
6 Ekim 2018 (1,882 puan) yorumladı
Aynen öyle iman önce gelir
0 oy
6 Ekim 2018 (1,200 puan) cevapladı

Dini nikah şart canm 

0 oy
6 Ekim 2018 (588 puan) cevapladı

Eşin neye dayanarak benim nikahimi kiyacak hoca yok diyor ? Eger resmi nikah yapilirken islam dininin nikah şartlarına uyulursa dini nikah yerine geciyo ama simdi ki resmi nikahlar da oldugu gibi eveet diyerej nikah olmuyo o yüzden dini nikah şart , işten önemli 

0 oy
6 Ekim 2018 (165 puan) cevapladı

 Sadece resmî nikâh yeterli midir? Sadece resmî nikâhı olanlar Allah katında evli sayılır mı?

Nikâh dinî bir müessesedir ve belli şartları vardır. Aynı şart ve esaslar resmî nikâhta, yani belediye memuru tarafından kıyılan nikâhta mevcutsa nikâh nikâhtır. Ancak şart ve esaslara dikkat edilmiyor, hattâ kaale alınmıyorsa mesele değişir, nikâha gölge düşebilir. Şöyle ki:

Resmî nikâhta evlenecek kişiler evlendiklerine dair ifadelerini açıkça belirtiyorlar. Ancak bu ifadelerin kesinlik bildirmesi gerekir. Başka türlü bir yoruma müsait olmamalıdır.

Bir diğer önemli nokta, şahitlerin Müslüman olması ve iki şahitten birisinin erkek olmasıdır. Oysa laik düzende şahidin T.C. vatandaşı olması kâfi geliyor.

0 oy
6 Ekim 2018 (140 puan) cevapladı

ne güzel fetva veriyorsunuz maşallah her kafadan bir ses bilip bilmeden böyle önemli konulara fetva vermeyin arkadaşım. 

olaya gelince resmi nikah varda dini nikah olmasa da olur diye bir durum yok dini nikah olmak zorunda aksi halde o ilişki haram ve bebekte veledi zina olur bu kadar açık ve net hiçbir kitapta bunun aksi söylenemez. 

Allah yardımcın olsun arkadaşım cahilmiş eşin biememiş bence burumumu konuşup hemen dini nikahı yaptırın Allah korusun resmi nikahla dünyada yırttın ama ahiret sonsuz orada nasıl olur Allahu alem

0 oy
6 Ekim 2018 (833 puan) cevapladı

İkisininde olmasi gerekiyo. Hem o kadar kolay ki imam nikahı kiydirmak.. bunun mevzu olmasina bile gerek yok esin acisindan. Kaybi degil kazanci olur.. ayrıca benim nikahimi kiyacak bi hoca yok demek ne demek ben onu anlayamadim cnm? Esin maneviyata pek onem vermiyo mu?

0 oy
6 Ekim 2018 (165 puan) cevapladı

Vallah ikimizin de etrafında büyük yok.Kendi kendimize evlendik ev aldık çocuğumuz oluyor aileden yana sıkıntılıyız maalesef.Yol gösteren de yok ama eşim 6 yıldır evliyiz hiç sıcak bakmıyor ikna da edemiyorum.Bazı kaynaklarda da resmi nikah yeterli diyor.Bilmiyorum vallahi ama imam nikahı olsa vicdani olarak daha iyi hissedicem

6 Ekim 2018 (407 puan) yorumladı
Sende tavrını koy ozaman dini nikah olmassa bana yaklaşma de nasıl. Vicdanın var de herkese sordum bütün millet yapılması gerek yoksa zınadir diyo sen günahını düşünmüyorsan ben düşünüyorum yapsak nolcak sanki paramı verecen biseymi kaybedicen bu inadın ne cehenneme gidince görürsün inadını-derdim tabi karşımdaki benm eşim olsa :)) sizin aranızdaki muhabbete göre daha ılımlı yada daha sert konuşabilirsin
6 Ekim 2018 (209 puan) yorumladı
Yanlış anlamazsan bişey sormak istiyorum. Eşin sünni mi, şia mı?
6 Ekim 2018 (165 puan) yorumladı
Eşim sünni cnm
6 Ekim 2018 (209 puan) yorumladı
Anladım. Biz burda ne desek boş size yol gösterecek ilim sahibi büyük biri lazım. Allah yardımcın olsun canım.
0 oy
6 Ekim 2018 (885 puan) cevapladı

Belkide inanç konusu farklı olabilir bence bunu oturup eşinle konuşmalısın.

6 Ekim 2018 (165 puan) yorumladı
Müslüman ama bebekken annesini kaybetmiş hiç görmemiş kendini biraz haksızlığa ugramış hissediyor heralde.ALLAH a peygambere tabiki inanıyor ama dine çok düşkün değil.
0 oy
6 Ekim 2018 (1,019 puan) cevapladı

İmam sart allah katında allah muhafaza evli sayilmazsin çünkü dua mehir konuları.oluyor dine uygun evlilik yapmak lazim resmide onemli ama ikiside şart

0 oy
6 Ekim 2018 (794 puan) cevapladı

Canım içini rahat tut sen Allahin izniyle kocanla aranda bi haramlik zina vs.  Yok. Burda herkes hoca gibi kesin hüküm vermiş. Sorsam kaç sene ilim aldin cevap yok. Nikah insanlara ilan  etmek duyurmak için yapılır. Falanca falanca ile evlendi onu helalidir diye. Günümüzde resmi nikah kiyildigi anda hem resmi hem dini olaral karı koca oluyosuniz. He bu demek değildir dini nikah olmasada olur. Resmi nikahi kıyılmış birinin dini nikah kiymasi o evliliğin bereketi olarak görülmüştür. Yani burda eşin sana haram zina oluyor çocuk veledi zina diyenlere bakma. Ben nikah bahsi okudum dersini gördüm ve bu durumlada birebir karşılaştım. Fetva bu görüş üzerinedir

6 Ekim 2018 (165 puan) yorumladı
Canım çok teşekkürler cevabın için içimi rahatlattın tabi ki bnde isterim hem resmi hem dini nikah olsun ama elimde degil.iyi akşamlar
6 Ekim 2018 (794 puan) yorumladı
Dini nikah yaparsanız evliliğiniz bereketlenir. Suanda karı kocasiniz Allahin izni ile. Eşini ikna edip kiydirirsan daha güzel olur. Sanada hayırlı akşamlar:)
0 oy
6 Ekim 2018 (685 puan) cevapladı

Canım çok bilgim yok ama duyduğum kadarıyla nikahın amacı ilan etmek olduğunu cevrenizin sizin evli olduğunu bilmeleriymiş. O yüzden resmi nikah da yeterli diyorlar. Sen yine de diyanete yaz e devlet üzerinden kesin cevap veriyorlar. İçin rahat eder. 

0 oy
6 Ekim 2018 (136 puan) cevapladı

İmam nikahı şart tabiki

0 oy
6 Ekim 2018 (487 puan) cevapladı

yorumlarin bazilrida saka gibi kbkmayin hatta bakin umrmda dgl nedemk resmi nikah olrmsda imam nikahı şart dglmis vs dinimiz de boylemi yazıyor boyle birşey mi var yaa dini nikah şart allah katında nikah helal sayiliorsnz resmi nikah sdce kadinlari erkeklere karşı koruma hk tanıma vs için gerekli 

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 374 göst.
22 Haziran 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Zeynep40 (449 puan) sordu

1,491,432 soru

24,371,381 cevap

348,024 kullanıcı

...