966 göst.
Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (164 puan)

Bebek doğduğu zaman sadece annenin himayesinde olması gerektiğini birtek kaynanalar anlamıyor. Herşeye burunlarını sokuyorlar. Yok tuzlayacam yok hemen yıkayacam. Saçma sapan adetler. Daha doğmadan beni yıldırdı tüketti beni. Ben tabiki hiç birini yaptırmıcam. Kızlar sakın bebeğinizi tuzlamayın çookkk tehlikeli. 

35 Cevap

0 oy
(1,212 puan)

O nasıl birşeymiş ki? -_-

(88 puan)
Ter kokusu için bebeği tuzluyolar fakat ne kadar mantıklı bilemedim:)
(1,404 puan)
Sizde tek tuzsa yine iyi burda balla pekmeze de yatiriyorlar ya ;)
(2,738 puan)
düzenledi
O meleğin ter kokusuna dünya kurban olsun beee:))
(1,404 puan)
Kz bebeklik terine demiyorlar ki buyunce ter kokmazms teri kokmayan insan var sanki yada teri gül kokan var mi acaba :))
(512 puan)
Bebekken ter kokusu olmazda ama buyuyunce koccaman kiz olunca o zmn cok kotu kokar ama ya onlem alamqz
(2,738 puan)
Valla tuzada yatirsan tuzada batirsan büyünce ille kokar ya ter sonuçta buuu yazın o sıcaklarda gunde 2kere yikaniyor insan genede ter kokuyor:)
(1,064 puan)
Tuza batirmiyolar canm suyun içine azıcık tuz katiyolar sadece
(1,212 puan)
Değişik Allah korusun neler duyacağız daha..-_-
0 oy
(1,281 puan)

Hiç deme ya bir laftan anlamıyorlar eski kafalilar bizde de durum aynı daha doğmadan bezdim şimdiden hrşey bizim istediğiniz gibi olucak diyorlar

0 oy
(1,389 puan)

Cok sukur ki dogum yapicagm hastanede ebem tatli dille her konuda   tek tek uyaricagini soyledi  :) anne ve bebek rahat etmesi icin herturlu bilgilendirmeyi yapiyoruz yapicaz da dedi bir nebze olsun icim rahat 

+2 oy
(176 puan)

Ahh bu kaynanalar kendi çocuklarına doymuyorlar birde torunları sahiplenmeye kalkıyorlar.Babaanneysen babaanneliğini bil dimi ama, sen mi 9 ay karnında taşıdında çocuğum hakkında kararlar alabileceğini sanıyorsun.

0 oy
(999 puan)

Aynen araştırdım ben de yapmıcam turşu mu bu yavrular :))

0 oy
(7,412 puan)

Kayinvalidemin 3 oglu var bi tek benim esimi tuzlamis. Kokmuyo mu :))) hemde nasıl. Boyle belli adetler var hosuma gidiyo ben yapmak istiyorum ama tuzlamak yok aralarinda

0 oy
(7,391 puan)

Of bu kaynanalar şükür benim kaynanam bir seye karışmadı ama oda aşırı derece de hiç bir şeye karismadi:D ama onun kaynanasi eşim in gözleri küçük diye gözüne kazan karası sürmüş gözleri iltihap kapmış kapanmış kör olacakmışti neredeyse o yetmemiş şişman diye kupleme oldu deyip şömine masasini kizdirip göbeğine yapıştırmış allah hepsine gani gani akıl fikir versin diyecek başka bir sey yok 

(336 puan)
Okurken gözlerim yerinden çıkacaktı nasil yapar insan yavrusuna yaaa
(7,391 puan)
Valla yapmışlar kuzum şükür ki yiyecek ekmeği içecek suyu varmista yaşamış adamcağız yoksa evladindan olacakmış ti kaynanam
(336 puan)
Allah korumus gercekten
0 oy
(4,771 puan)

Bende cok sinirleniyorm bu konuya ya konusmalari sanki benim evladimi benden cok dusunuyo gbi ya o benim canim onun icn en iyisini ben bilirm anne olmak icin tecrubeye ihtiyac yok hic bisey bilmesen bile bebegin icin en iyisini sen bilrsn cnku aradaki bağ kmsenin anlayamycagi gbi onun dilini bi anne anliyo ben lohusa stresini bahane yapip bi patlama yaşayabilrm :D

(157 puan)
Kesinlikle katılıyorum anne olmak için tecrübeye gerek yok.
0 oy
(1,267 puan)

Ben ilk oğlumda yaptırdım bunda da nasipse yapcam. Sizin orda nasıl tuzluyorlar tuza mi basıyorlar. Bizde sütun içine bir tutam tuz bı kaşık pekmez koyup onunla bütün vücudunu ovarlar. Yani kötü bişey değil ki bu

(681 puan)
Evet bende yapıcam ınslah bir sürahiye bir iki kaşık tuz ayıp karıştırılır yıkanır ondan sonra şampuan la falan çocuk temizlenir
(875 puan)
Aynen bizede bebegin banyo suyuna bir cay kasigi ancak atiliyor bende yapicam cok faydasi var valla koku yapmiyor hic bisekilde annemizde bize oyle yapmis
(525 puan)
Ben ankaralıyım hiç duymamıştım bilmiyordum Antep'te her bebeğe yapıyorlar ben herkese istemem diye haykırdım kayınvalidem hiçbir şeyime karışmaz şunu yapacam deyince yardımcı olur ama bunda diretti ben yaparım sen de izlersin dedi anlattı öyle bi tuzlama değilmiş sizin anlattığınız gibi çok az bi tuz çokça bal varmış herkes bebekler çok rahatlıyor diyor görmedim ama anlatılan gibiyse yaptırırım.
0 oy
(1,166 puan)

Ben de yeni dogum yaptim. Esimin tarafinda bebek tuzlanirmis ben ilk defa onlarda duydum ve kayinvalidem cok israr etti. Istemedigimi asla kiyamayacagimi doktorlarin cok karsi ciktigini net bir sekidle soyledim. Tabi devam etti israrlarina biz hepsine yaptik hicbisey olmadi bla bla ama dinlemedim asla yapmam oyle biseyi cocuguma kiyamam

0 oy
(491 puan)

tuzlamak ne oluyor ben ilk kez duyuyorum?

(7,412 puan)
Ter kokusu olmasib diye yaparlar. Oyle tuza bulamazlar tabi yıkama suyunun icine az bisey atarlar
(491 puan)
Ilk defa duyuyorum 0.0 çocuğa kullanacağımız besleyici krem bile özelken tuz muz degdirmem çocuğumun tenine. teşekkürler bilgilendirmek için :)
0 oy
(635 puan)

Ah bu kaynanalar eltiler.ben diyorum ki bebeyimi kimseye birakip biryana gitmem.eltim diyor.yok nedenmis o.yok banadami birakmassin o nasil oluyor.ben diyorum ben annemede emanet etnem aklim kqlir.bana guluyir.horluyormus gibi

0 oy
(212 puan)

Ya tuzlamayı geçtim çoçugın minicik bebeyin gözüne limon sıkılırmı ya  neymişte gözleri parlak olurmuş   

0 oy
(732 puan)

Ne demek tuzlarım ben yıkarım ya. Anası babası var orda ne yapmak isterlerse neyi uygun görürlerse yapacaklar. Gereksiz yere torununa annecilik yapmanın anlami yok. Karıştırma kendine gerekirse de net tavrını koy güzellikle anlamıyorsa. Ben çocuğumun altını bile çok mecbur kalmadıkça kimseye değiştirtmedim eşimle benden başka kimseye de yıkatmadım. Kimsenin de haddine değil bir şey olsa düşürse o tuzdan bebeğe bir şeyler olsa nasıl cevap verecek. Veremeyeceği için de ben istemiyorsam yapılmayacak zararlı bir şeyi de göz göre göre evladıma sen istedin diye de yaptırmam de yani. Benden gizli ufacık yavruma hem kendi annem hem kaynanam bir şeyler yedirdi de dedim bir daha göreyim kapınızı açmam. Insanlikla söylüyorsun hiç dikkate almıyorlar çünkü ben 2 saniye odadan çıksam elinde bardak tabak çocuğa zorla yedirip içirme peşinde çikolata pasta çocuğuma dokunsa ah vah etmek yerine sert çıkışırım daha iyi.

0 oy
(44 puan)

Tuzlamak nedirya o nasıl oluyor hiç duymadım ne sebeble tuzlanıyor bide bildiğimiz tuzdan bahsediyorsunuz değilmi

0 oy
(196 puan)

Yeni dogmus bebegin ne ter kokusu olck isemi gidiyor bu bebek calisiomu kusura bakma da kaynanan kafayi yemis sacmlga bak süt o daha mis gbi kokusu olur agirlgni basda koycakdin cnm esin nediyor bu duruma bn28+3 hftlgm kaynanm gelck bize sesszdr kaynanm bn raht ediyim diye glck gazini fln cikartmaya ilglnmye Allhtan ole cahilligi yok

0 oy
(313 puan)

Valla ben kimseye elletmedim çocuğumu ilk suyunuda ben döktüm 20 kırkınıda kendim yaptım 40 nda hiç kimseye elletmedim çocuk benim doğranda benim isminide ben koydum hiç kimse karışamadı 

0 oy
(1,809 puan)

Benim kayinvalidemde tuzlayalım diyor ben yok dedikce tuzlayalım diyor bende tamam diyorum artik biktim allahın izniyle annem hastanede basında olacak eve geldiğimizde anneme yıkatacam o da catlasinn

0 oy
(139 puan)

Balıkmı be bu kokmasın diye tuzlasınlar Daha neler çıkaracaklar acaba

0 oy
(120 puan)

Ay canım tuz bebeğin vücudunu kurutur sakın yapmayasın 

İlgili sorular

12 cevap 391 göst.
1 cevap 149 göst.
13 cevap 284 göst.
29 Temmuz 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Tubaux (794 puan) sordu
7 cevap 320 göst.
5 cevap 373 göst.
22 Ağustos 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Glbhrkiraz (2 puan) sordu
...