Sonuç veya Hüküm
Uzmanlardan oluşan bir ilim/etik kurulu kararıyla yapılması gerekenleri dışındaki bütün sezaryenler, açıklanan İslâmî kurallar sebebiyle haram olarak nitelendirilebilecek işlemlerdir.
Haram nitelikli sezaryenlere yönlendirici açıklamalarda bulunanlar, onay verenler, yaptıranlar ve yapanlar haram işledikleri için günahkârdırlar. Suçlu olarak da cezalandırılabilirler. Sağlık birimlerinin ve sezaryeni yapanların aldıkları paralar da haramdır. Alınan paralar, helâllik alınarak sahiplerine iade edilmelidir.
[1] Sezaryen’in normal doğuma nazaran zararlarına ilişkin olarak internette doyurucu bilgilere ulaşılabilir.
[2] Bakara 2/ 173, 195; Mâide 5/3
[3] Tâhâ 20/50
[4] Rûm 30/30
[5] Nisa 4/119
[6] Abese 80/20. Bağlamı dikkate alan müfessirlerimizce bu âyet, “ana rahminden çıkmayı kolaylaştırma” olarak anlaşılmıştır. ( Taberî ve İbn Kesîr Abese 20) Meşakkatle doğurma, örneğin başın önden çıkması türü genel kolaylaştırma olgusu ile çelişmez.
[7] Ahkâf 46/15.Ayrıca bak.Lokman 31/14; Bakara 2/233.
.Kur’an gebeliği hafif ve ağır gebelik olarak ikiye ayırır ve doğum öncesi altı ayı da ağır gebelik ( Kürh/meşakkat) olarak niteler. Araf 7/189; Ahkâf 46/15
[8] Meryem 19/23-24. Âyette geçen” tahteki/senin altında” ifadesini üreme organının altından şeklinde algılamamıza lafız ve anlam engeli yoktur.,
[9] Bakara 2/195
[10] Bakara 2/205
[11] Nisa 4/ 29
[12] Kur’ânî delil için bak. En’am**/108.