Allah sizi ıslah etsin, belliki anlamak istemiyorsunuz, siz öncelikle bid'at konusunu anlayın, eğer ki kandille ilgili bir hadis olsaydı ben neden kandiller bidat diye haykırayım, ben neden sünne haşa peygamber efendimizin hadisini red edeyim, yok öyle bir hadis... olmadığı için red ediyorum, olmadığı için peygamber efendimizin " Benden sonra iyi olsun kötü olsun DİNEN sokulan her şey BİD'ATTİR" hadisini delil getiriyorum, gerçekten siz anlamakta sıkıntımı çekiyorsunuz.. Allah'tan 'idrak etme' şuuru isteyin, size şöyle bir iyilik yapıp konuyu kapatıcam siz bundan sonra ister anlayın, ister anlamak istemeyin, bundan sonra vereceğiniz cevap umrumda olmayacaktır, çünkü ben elimden geleni yaptığımı düşünüyorum, ona rağmen siz saçma sapan bir bidat peşinde koşacaksanız siz bilirsiniz, sonuçta dinde zorlama yoktur.
1) KANDİLLER : Peygamber efendimiz döneminde yoktu, istediğiniz yerde araştırın ne Kuranda gecer, ne sünnette nede sahabeler(peygamberi gören nesil), tabiin (sahabeleri gören nesil ) , tebeu't tabiinler (sahebeleri görenlerle irtibat kuran nesil), bu 3 nesilin sözünde yaşantısında, fıkhında geçmemektedir, imkanı yok bulamazsınız, bunların dışında günümüz sapık hocalarını asla ve katiyen delil olarak getirmeyin, çünkü bu nesil en zayıf, en fitneli nesil, tevidten uzak ve habersiz nesil (FARKINDA İSENİZ SİZE KONUYU PARANTEZLİ AÇIKLIYORUM Kİ UMULUR ÖN YARGISIZ ANLARSINIZ) şunu da ekleyelim : demiştiniz hem peygamber efendimiz şaban ayına yer vermiş bunu kabul ediyorsunuz, hemde kandil bidattir deyip insanların arasını ayırıyorsunuz gibi bir söyleminiz vardı belki kelime kelime aynı yazamadım ama bunu kasdettiğinizi anlıyorum CEVAP : ŞABAN AYINI ARAŞTIRIN.. PEYGAMBER EFENDİMİZİN SÜNNETİNDE YER VERDİĞİNİ BULURSUNUZ, SAHİH HADİSLERİN HEPSİNİ OKUYUNCA ANLAYACAĞINIZI DÜŞÜNÜYORUM peygamber efendimiz kimi sahih hadiste 13. 14. 15. Günler demiş yada şabanın ilk yarısına kadar tümünü tutup sonraki yarısını tutmamış, yahutta şabanın son iki günü Ramazan borcu haricinde tutulmasını yasaklamış (bunların delilleri ya tirmizi, yada buhar gibi sağlam kaynaklardan) nasıl olurda bir insan şu gün sadece tutacağım çünkü bu gün kandil gecesi bu gün IŞIK diyebilir bu gün kuran okuyup ibadetlerime ağırlık vereceğim bu gün çok önemli bir gün GÜN MÜ NE GÜNÜ ŞABAN AYI AY DEMİŞ, İBADETLER KONUSUNDA ÇOK DİKKATLİ MAŞALLAH!! YA BÖYLELERİ HADİ PEYGAMBER EFENDİMİZ GİBİ 15 GÜN FUL TUTSALAR YAA , TUTARSALAR TABİ ... Malesef çoğu insan : işte bu gün ya da bu güne benzer kandiller çok önemli bir gün deyip ha bide ibadetlere yükleniyorlar normal hayatımızdada yüklensek yaa..
PEKİ SORUMUZ : KANDİLLER PEYGAMBER EFENDİMİZ DÖNEMİNDE YOKSA, SAHİH HADİSLERDE KANDİL DİYE BİR ŞEY YER ALMIYORSA, PEKİ NE ZAMAN ÇIKTI??
DELİL : KANDİLLER SELÇUKLU DÖNEMİNDE ÇIKTI, FATIMİLER BU KANDİL BİDATLERİNİ ÇIKARTTI öncelikle biraz tanıyalım :
Fâtımîler Devleti'ni idare eden en üst elit grup ve bu devleti idare eden hanedanın üyeleri Şii meşrebinin İsmailî mezhebine bağlı idiler. Bu devleti idare edenler Şii olmakla beraber kendilerini Halife olarak ilan etmişlerdir. Onların Halifelik unvanları Sünniler tarafından da kabul edilmiştir. Dört Halife döneminde son halife olan Ali bin Ebu Talib'in halifelik döneminde olduğu gibi Fâtımîler Devleti hükümdarlık döneminde Ali'nin ahfadı Peygamber'in kızı Fatma'dan gelen Şii meşrepliler Halife olarak büyük bir Şii ve Sünni inançlı nüfusu idare etmişlerdir.
!! Demekki fatimiler şii mezhebine mensupmuş
İlk olarak hicretten 300 yıl sonra ilk kez Mısır’da, Şii Fatimiler döneminde Mevlid; 400 yıl sonra da Kudüs’te Mirac, Regaib ve Berat geceleri kutlanmaya, bu geceler camilerde toplu biçimde yapılan ibadetlerle geçirilmeye başlandı.(NEDENSE GÜNÜMÜZDEN BİR FARKI YOK, SÖZDE PEYGAMBER ÜMMETİYİZ) Daha sonra bu kutlamalar bazı bölgelere yayılarak gelenekleşti
(Kadir gecesi) haricinde ne Kur’an-ı Kerim’de ne hadis-i şeriflerde sahih bir bilgi vardır.
Din adına yapılan her şeyi, kendi tabii sınırları içinde ele almak, ne artırarak ne eksilterek, Kur’an ve onun tebliğcisi Hz. Peygamber (s.a.v.) tarafından nasıl tebliğ edilip öğretilmişse, o kadarıyla almak gereklidir. Sahabe bu dini nasıl anlamış , neler yapmış bizler nasıl anlıyor neler yapıyoruz mukayese etmeliyiz . Aksi halde kendi ellerimizle dine müdahalede bulunmuş, işimize geldiği veya hoşumuza gittiği gibi dinde bazı ilave veya eksiltmelerde bulunmuş oluruz. Bizden önceki din mensupları da (ya kasıtlı veya iyi niyetle, ama) tam da bu şekilde dinlerini değiştirmişlerdi.
2)VAHHABİ
Bana hangi ilmi konu ile vahhabi dediniz merak etmiyorum doğrusu çünkü vahhabiliğin ne olduğunu bilseydiniz demezdiniz..
Vahhabilik : muhammet abdul vahhab'tan gelmiştir, suudlu bir din adamı bu adam ölünce ona tabi olanlar VAHHABİ diye bir mezhep kurmuşlar, yani kısacası vahhabilik diye bir şey yoktur, vahhabi olmak için bu sonradan çıkmış mezhebe gönülden bağlanmak gerekir, burada malesef çok boş konuştuğunuzu size bildirmek isterim bunu tarih kitaplarında çok derin araştırıp ancak bulursunuz, benden bu kadar söylemem gerekenleri söyledim delil istediniz verdim, ama sizden gram delil duymadım, inşallah ön yargısız ve delilsiz burada boş boş yazmayın.. size tavsiyem.